هنرمنـدان مشهوری که خواننـده شدنـد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هنرمنـدان مشهوری که خواننـده شدنـد
نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391
بازدید : 2300
نویسنده : منو تو

در این میان، تعداد زیادی از بازیگرهای سینما و تلویزیون هم هستند که در کنار شغل بازیگری‌شان، به موسیقی و آواز علاقه‌ دارند و وقتی به خوانندگی روی آوردند، مورد قبول مردم و هواداران‌شان قرار گرفتند. در گذشته، مرحوم "خسرو شکیبایی" و مرحوم "پناهی" به همراه "پرویز پرستویی" و "امین تارخ" تجربه خواندن دکلمه بر نواهای دیگر خوانندگان را داشته اند. بازیگران سرشناس دیگری هستند که هر از چند گاهی تک آهنگی را اجرا کرده اند که از جمله این افراد می توان به "سید شهاب الدین حسینی"، "محمد رضا فروتن"، "جواد رضویان"، "رضا شفیعی جم" و "عارف لرستانی" اشاره کرد که تعدادی از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.



"زنده یاد خسرو شکیبایی"، یکی از بازیگرهای توانای ایرانی است ‌که تنها در فیلم "خواهران غریب" به صورت جدی خوانندگی کرد. آنها که خیلی اهل آلبوم خریدن نیستند، صدای خاص و جذابش را در سریال "خانه سبز" حتما به یاد دارند. علاقه اصلی او به دکلمه اشعار شاعرانی چون حافظ و سهراب سپهری بود. افشین موذنی او را به بازار موسیقی دعوت کرد و دکلمه آلبوم هایی چون "نامه‌ها و نشانی‌ها"، "مهربانی"، "پریشانی" و "مسافر" نتیجه همین دعوت بود که آنها را روانه بازار موسیقی کرد. از "مرحوم حسین پناهی" نیز 14 دکلمه زیبا به یادگار مانده است.

"
پرویز پرستویی"، قدیمی ترین تجربه او در زمینه موسیقی به دکلمه در آلبوم "دوستت دارم" ناصر عبداللهی برمی گردد. پیش از آن با رسول نجفیان همکاری و در آلبوم "بی بی جان" ترانه های نجفیان را دکلمه کرده بود. در آلبوم "بابایی" هم روی آهنگ های بیژن مفید، اشعاری را دکلمه کرده است. نمک های خوانندگی اش در فیلم سینمایی "شوخی" را هم که حتما یادتان هست.





چند سال پیش که سریال "مرد دو هزار چهره" پخش می‌شد، فایل صوتی بر روی اینترنت منتشر شد که در آن "مهران مدیری"، برای کودکان ترانه‌های شاد می‌خواند. این فایل مربوط به یک آلبوم کودکانه در سال ۷۲ به کارگردانی بهروز غریب پور بود که مدیری، خواندن ترانه‌هایش را بر عهده گرفته بود. این آلبوم را باید نخستین فعالیت "مهران مدیری" در عرصه خوانندگی دانست. وی سپس کاستی به نام "دلتنگی‌ها" را به بازار فرستاد که در آن، اشعار ‌هاتف علی مردانی را دکلمه کرده بود.

آلبوم "از روی سادگی" با موسیقی زنده یاد بابک بیات و فردین خلعتبری، دیگر کار مدیری در این حوزه است. این بازیگر و کارگردان سرشناس از سال ۸۲ به بعد خوانندگی تیتراژ چندین فیلم و سریال، همچون سریال‌های "مهر و ماه"، "شب‌های برره"، "باغ مظفر"، "قهوه تلخ" و فیلم "هم نفس" (مهدی فخیم زاده) را تجربه کرد.

مدیری سال ۱۳۸۷ به گروه موسیقی کوبه‌ای "دارکوب" پیوست و کنسرت بزرگی را به یاد زنده یاد خسرو شکیبایی در سالن وزارت کشور اجرا کرد. اجرای مهران مدیری با تك نوازی كمانچه آغاز شد. سپس یك آواز خراسانی در دستگاه دشتی را خواند. وی همچنین در مراسم ده سالگی جشن دنیای تصویر، كه با حضور چهره‌های سینمایی- تلویزیونی برگزار شد، جایزه بهترین ترانه را برای سریال "باغ مظفر" دریافت کرد.





"امیرحسین مدرس"، مجری، خواننده، بازیگر، شاعر و نویسنده متولد 1349 است. او از سال 1365در صدا وسیما مشغول به کار است. از همان سال خیلی جدی به هنر موسیقی پرداخت. وی ابتدا ردیف های آواز مقدماتی را گذراند و سپس دوره تکمیلی و عالی را نزد مرحوم استاد رضوی سروستانی به پایان رساند. "مدرس" که سابقه حضور در گروه هفت را دارد، تیتراژ سریال های تلویزیونی "خوش نشین ها"، "زن بابا"، "ترانه مادری" و "فرات" را خوانده است. "مدرس"، اولین آلبوم خودش را با نام "ماه نی" منتشر کرد که بازخوانی نوحه های قدیمی و فراموش شده ایرانی بود و صدا و اجرای زیبای مدرس واقعا جان دوباره ای به این نوحه ها داد. "امیر حسین مدرس" جدیدترین آلبوم خود را با نام "خورشید" با همکاری "امین تارخ" در سال 1390 روانه بازار موسیقی کشور کرد.

"
سید شهاب الدین حسینی"، گرچه همچنان بازیگر است و اگر دستی هم به موسیقی برده، خیلی جدی به آن نپرداخته است اما او یکی از اعضای گروه "هفت" است. گروهی که دو بازیگر دیگر، یعنی "امیرحسین مدرس" و "امین زندگانی" نیز در آن حضور دارند. برادرش آهنگ ساز بود و شهاب حسینی از طریق او به موسیقی علاقه مند شد. از شهاب حسینی، آلبوم "رایا" منتشر شده است. او درباره این آلبوم گفته است "می‌خواستم كاری جدا از بازیگری داشته باشم. دوست داشتم به عنوان یادگار، در این اثر امضایی از خودم به جا بگذارم".





صدای "محمدرضا فروتن" در "شب یلدا" كیومرث پور احمد، پس از شنیده شدن برای اولین بار، ‌به یادماندنی شد و بعد از آن بود که ‌به فروتن پیشنهاد شد تا اجرای ترانه های دیگری را هم انجام دهد اما او نپذیرفت. محمدرضا فروتن قبل از اینكه بازیگر شود، در كلاس‌های آواز شركت كرده بود و پیش استادانی چون صدیق‌ تعریف و سپهری درس آواز گرفته بود. هرچند فروتن سال ها بی خیال موسیقی شده بود اما همین چند ماه پیش خبر آمد که تصمیم گرفته با همکاری بابک زرین و سیروان خسروی آلبومی را روانه بازار کند.





"امین حیایی"، تا به حال در دو فیلم "سرود تولد" و "بوی بهشت" خوانندگی کرده است. ساز تخصصی‌اش گیتار است و خودش می‌گوید که نوازندگی را بیشتر از خوانندگی دوست دارد. قرار بود چندی پیش در کنار اعضای گروه "کویر" یک کنسرت هم اجرا کند که به دلیل درگیری‌های بازیگری‌اش، موفق به انجام آن نشد. البته طبیعی است که بازیگر پرکاری چون امین حیایی فرصت حضور در چنین برنامه‌هایی را نداشته باشد! چندی پیش در یک برنامه زنده تلویزیونی به اصرار مجری برنامه ترانه ای را به صورت زنده اجرا کرد.





"رضا عطاران"، بازیگر و کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی طنز است که گاهی هم صدایش را امتحان می‌کند، چون به او گفته‌اند حنجره‌اش صدای گرامافون می‌دهد. او در "كوچه اقاقیا" ترانه‌ای را خواند كه باید قدیمی، گرامافونی و فالش به نظر می‌رسید. در "متهم گریخت" و "ترش و شیرین" رپ خوانی کرده است.





"ابوالفضل پورعرب"، شاید باورتان نشود که هم آهنگساز بود و هم ترانه سرا. او همراه ستار اورکی که یکی از نزدیک ترین دوستان بابک بیات بود، فعالیت موسیقی را شروع کرد. او حتی برای تئاتر "خسیس" آهنگسازی کرد. پورعرب گاهی ترانه سرایی هم می کند و تا الان فقط ترانه های خودش را دکلمه کرده است.





"فتحعلی اویسی"، بعد از خداحافظی با سینمای اکشن و روی آوردن به کارهای طنز، انگار موسیقی هم برایش یک تفریح جدی شد. آنقدر جدی که چند سال پیش با محمد خاکپور هم کنسرت برگزار کرد. صدای او را در این چند سال اخیر در تیتراژ سریال ها زیاد شنیدیم. همین اواخر هم در فیلم سینمایی "چگونه میلیاردر شدم" خواند. از او و پسرش، آلبوم موسیقی به نام "خونه دل" در بازار موسیقی موجود است.





"محمدرضا گلزار"، قبل از سینما و بعد از آن همچنان فعال در عرصه موسیقی بوده و هست. با گروه آریان چهره شد. همان موقع هم نام محمدرضا گلزار از گروه آریان جدا بود. بعد از شروع فعالیت بازیگری و جدایی اش از گروه آریان به گروه دارکوب پیوست و آنجا بعد از یک هفته نواختن پرکاشن را آغاز کرد. تجربیات موفقی را هم در این زمینه دارد. او سپس با تاسیس گروه "ریزار" اولین کنسرت مشترک را با سهراب پاکزاد و امیر طبری به همراه بابک جهانبخش و مازیار فلاحی برگزار کرد. فعالیت های او در این گروه که خودش سرپرست آن است، همچنان ادامه دارد.





"برزو ارجمند"، پسر "انوشیروان ارجمند"، بازیگر محبوب سریال های تلویزیونی است. او فعالیت حرفه ای خود را از سال 1379 با بازی در فیلم "سفر سرخ" آغاز کرد و با نقش آفرینی در سریال "زیر آسمان شهر" به چهره محبوب بینندگان تلویزیونی تبدیل شد. از مجموعه ها و فیلم های به یاد ماندنی که وی در آن حضور داشته است می توان به "پشت کنکوری ها"، "صاحبدلان"، "ساعت شنی"، "محیا"، "مرد دو هزارچهره"، فیلم سینمایی "طهران، تهران"، مجموعه "نون و ریحون"، "روز سوم"، "از ما بهترون"، "قهوه تلخ"، "فراموشی" و "پل چوبی" اشاره کرد. فیلم سینمایی "نازنین"اولین اثر "ارجمند" در عرصه کارگردانی است. "برزو ارجمند" که چند سالی است کار خوانندگی را شروع کرده قرار است آلبوم "چه بساطی داره دل" را بتازگی منتشر کند.





"مهران غفوریان"، بازیگر طنزی که بیشتر در مجموعه "زیر آسمان شهر" ادای خوانندگی را درمی آورد و بعد از آن هم خبر افسردگی اش دهان به دهان پیچید، اما مدتی است که سراغ دنیای موسیقی آمده. گویا غفوریان این روزها مشغول ساخت اولین آلبومش است. او با همکاری مهدی غفوریان به عنوان آهنگساز آلبوم تازه ای را روانه بازار خواهد کرد که در روزهای گذشته یکی از آهنگ های این آلبوم به نام حسودی در سایت ها رونمایی شد.





"حمید گودرزی"، بازیگر جوانی است که اولین کار خوانندگی‌اش را در سریال تلویزیونی "دانی و من" آغاز کرده و بعد از آن مدتی در گروه "هفت" هم می‌‌خوانده است.





"نیکی کریمی"، سال ۸۲ کاستی را با نام "تولدی دیگر" متشکل از مجموعه اشعار برگزیده فروغ فرخزاد منتشر کرد. بعد از آن کار جدی از این بازیگر مشاهده نشد و همان طور که خودش هم می گوید دکلمه این اشعار یک کار ذوقی بوده است.





"پگاه آهنگرانی"، موسیقی رشته تحصیلی اش است و در کودکی به جای رفتن به مدرسه عادی، در مدرسه موسیقی درس خواند. یعنی پیش از ورود به عرصه بازیگری، کار موسیقی انجام می داد. پگاه آهنگرانی در نوازندگی ویلون سل تخصص دارد. او در فیلم سینمایی "زندان زنان" تبحرش را نشان داد. همچنین در فیلم سینمایی "آقا یوسف" هم از این مهارتش استفاده کرده بود.





"مهناز افشار"، بازیگری که اوایل سال پیش، خبر تئاتری شدنش آمد، حالا هم تصمیم گرفته پا به عرصه موسیقی بگذارد. این بازیگر با بهرام رادان در آلبوم جدیدش همکاری کرد اما صدای او هیچ وقت در این آلبوم شنیده نشد و قطعه های دوصدائه این دو بازیگر در نهایت به دلایل فنی و با تصمیم هر دو نفر از آلبوم بیرون گذاشته شد. اما افشار بیکار ننشست و این روزها او به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه ها در آلبوم جدید روزبه نعمت اللهی معرفی شده است. هر چند تاکنون این خبر نه تائید و نه تکذیب شده است.





"لاله اسکندری"، که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می‌شود با فعالیت در عرصه‌های مختلف هنری نیز نامش را بر سر زبان‌ها آورده است. اسکندری چندی است دکلمه‌ شعرهای ملی و حماسی گروه "هوران" را بر عهده دارد حتی بخشی از اشعار شاهنامه را نیز در این گروه موسیقی دکلمه کرده است. اعضای گروه "هوران" کار تلفیقی انجام می‌دهند و موسیقی سنتی ایران و موسیقی غربی را با هم تلفیق می‌کنند.


 

 


"بهنوش بختیاری"، علاوه بر اینکه دانش آموخته زبان فرانسه است، منشی صحنه و بازیگر محبوب سینما و تلویزیون نیز هست. او که از سال 1383 فعالیت بازیگری اش را شروع کرده شاهد حضور او در مجموعه های تلویزیونی چون "جایزه بزرگ"، "شبهای برره" و "باغ مظفر" به کارگردانی مهران مدیری و همینطور سریال های "خانه به دوش"، "چارخونه"، "زندگی به شرط خنده"، "عید امسال (1388)"، "دارا و ندار"، "چهار چرخ"، "مسیر انحرافی"، "خداحافظ بچه"، "خانه اجاره ای 2"، بوده ایم.

این بازیگر مطرح که شهرتش از نقش لیلون در شبهای برره شروع شد، حضور در برخی فیلم های سینمایی چون "تو و من"، "عملیات مهد کودک"، "ساعت شلوغی"، "آژانس ازدواج"، "عروسک"، "دلقک‌ها"، "دو برادر"، "هر چی خدا بخواد"، "اخراجی‌ها ۳"، "ورود زنده‌ها ممنوع"، "قبرستان غیرانتفاعی"، "داماد خجالتی"، "ما سه نفر"، "ازدواج در وقت اضافه"، "وفا ۲۰۱۲"، "از ما بهترون"، "حلقه‌های ازدواج"، "خواب فروش"، "شبانه روز"، "دو خواهر"، "زندگی شیرین"، "ده رقمی"، "کیش و مات"، "ساقی"، را نیز در کارنامه خود دارد.

اما چندی پیش شنیده شد که: "زهرا عاملی" مجری تلویزیون و ترانه سرای ایرانی از تاسیس یک گروه موسیقی بانوان توسط خودش و دوستان خبر داده و در این باره گفته: "گروه موسیقی "نط" را با همکاری دوستانم پایه گذاری کرده ام. این گروه یک گروه کاملا زنانه بوده و دوست خوب و هنرمندم "بهنوش بختیاری" نیز در کنار ما خواننده این گروه است." گروه موسیقی "نط" که گروهی زنانه است چهار خواننده دارد و ضمن پرداختن به موسیقی پاپ، در موسیقی جاز و بلوز و کانتری نیز فعالیت می کند.

هرچند بعد از این اطلاع رسانی از برگزاری کنسرتی از این گروه و ادامه کار بهنوش بختیاری در کسوت خوانندگی یا ادامه کار او در دنیای بازیگری خبر جدیدتری منتشر نشده است ...


 

 


"مریم امیرجلالی"، بازیگر مشهور سینما و سریال های تلویزیونی چون "هتل"، "خانه به دوش"، "متهم گریخت"، "ترش و شیرین"، "رسم شیدایی"، "چارخونه"، "چاردیواری"، "چهار چرخ"، "توطئه فامیلی"، گفته می شود بازیگری را کنار گذاشته و در حال حاضر بکار موسیقی و خوانندگی مشغول است، او اولین کنسرت خود را پس از کنار گذاشتن بازیگری در "گروه بیان" به سرپرستی عرفان گنجه‌ای و در تالار وحدت برگزار کرده است.

این بازیگر تلویزیونی که شهرتش بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های طنز دهه۸۰ می‌باشد، حضور در برخی فیلم های سینمایی چون "چگونه میلیاردر شدم"، "افراطی‌ها"، "به دنبال خوشبختی"، "پوپک و مش ماشاالله"، "چراغ قرمز"، "غریبه‌ای در شهر"، "آقای هفت رنگ"، "مادر زن سلام"، "مهمان"، "نصف مال من، نصف مال تو"، "دم صبح"،"مربای شیرین"، "شب‌های تهران"، را نیز در کارنامه خود دارد.

او چندی پیش با اعلام خبر کناره گیری از کار بازیگری در گفتگو با خبرگزاری سینمای ایران گفته بود: "من موسیقی و فراگرفتن آن را از سالیان قبل آغاز کرده و در سال 84، چهار یا پنج کنسرت در سالن‌های مختلف از جمله بهمن، فرهنگ، ارسباران و… برگزار کردم که یک کنسرت ویژه بانوان بود و باقی به صورت عمومی برگزار شد و استقبال خیلی خوبی از این کنسرت‌ها صورت گرفت." وی همچنین یادآور شده بود که: "حرفه اصلی من موسیقی است و خوشحالم که شرایط مهیا شد تا دوباره در این حرفه ادامه فعالیت داده و علاقه اصلی‌ام را دنبال کنم."


اجرای مریم امیرجلالی در جمع گروه موسیقی سنتی بیان در تالار وحدت :




















 



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: هنرمندان , خواننده , مهران مدیری , امین حیایی , محمد رضا گلراز , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: